onsdag 13 juni 2012

v.a.N.l.i.G. o.n.S.d.A.g.

Onsdagar innebär barngympa för dottern, och löpning för mig.

Valde att lägga morgondagens pass idag - men fick korta ner det med 1k pga tidsbrist. Gympan håller bara på i 45 minuter. Började med att köra 4k speed 12 - gick bra, men jag fick kämpa lite. Efter dem väntade 4k speed 15.5 - kanske lite vågat av mig att lägga in 4k i ett så högt tempo så kort efter maran, med tanke på att mitt knä krånglat lite. Fick jobba mentalt för att ta mig igenom tempoökning, det är jobbigt att springa så länge - utan förändring när jag springer på ett löpband. Finns inte så mycket att distrahera mig med.

Kände av knäet lite efter ca 2k, men det gjorde inte ont. Benet kändes dock lite stelt stundtals, ansträngde mig för att springa ordentligt och inte fega, utan sträcka ut benet ordentligt. Avslutade passet med 3k i speed 12, flåsade ganska mycket här efter tempoökningen. 

Fick en liten ahaupplevelse idag. Mitt ömma knä, är något som varit på G länge.Vet att jag vid flera tillfällen gnällt lite över att baksidan på höger lår ömmat lite, jag har försökt att stretcha men mer än så har jag inte gjort. Självklart är det den bakomliggande orsaken till mitt ömma knä. Känns jätteskönt att veta varför knäet stundtals känns av - nu är det bara att ta tag i det ömma låret!

Lopning Löpning » 11.00 km
StopwatchTid: 50 min DistanceTotal sträcka: 11.00 km SpeedometerHastighet: 13.20 km/h SpeedometerTempo: 4 min 33 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 572 kcal
 
4k speed 12
4k speed 15.5
3k speed 12

Inga kommentarer: