tisdag 19 juni 2012

k.o.m.P.l.e.t.T.e.r.A.n.d.E. t.R.ä.N.i.N.g.

Måndagskvällen gick i träningens tecken. Dock 0 meter löpning på schemat - 100% kompletterande träning i olika former.

Kände under dagen hur träningsvärken i lår och rumpa tilltog - kände mig fruktansvärt stel och orörlig. Var lite rädd för hur jag skulle fixa att instruera / inspirera. Väl på plats för mitt Funktionella pass tog den välbekanta nervösa känslan över och ömheten i kroppen försvann helt. Första gången någonsin jag upptäckt något positivt med att vara nervös. 2:a gången jag körde passet och denna gången kändes det ca 1000 ggr bättre. Har försökt tänka på det jag "missade" sist och det kändes mycket bättre. Ett par små missar - ja, men det kändes bättre och jag är betydligt mer nöjd med min egen insats. Tycker att det är galet jobbigt att stå där framme - men för mig är det det som är den riktiga utmaningen!

Efter mitt eget pass passade jag på att stanna kvar och köra kvällens två andra pass. Mer ben, mer armar, mer mage, mer bål, ja mer av allt jag tränat innan och lite till under dagens andra pass.

Det tredje passet - Dance Fever - Michael Jackson, var roligt men inte något för mig. Kul att ha testat men lämnar över min plats till andra nästa gång.

Nöjd med gårdagens pass - mindre nöjd med en lite halvöm hals idag. Vilar under dagen och håller mina tummar för att det ska gå över.

Inga kommentarer: