lördag 30 juni 2012

k.u.S.i.n.V.i.t.a.M.i.n.

Det började med ett telefonsamtal från kusinvitamin igår. En liten undran om jag ville med ut och springa idag, självklart sa jag. Inte bangar jag för en löptur med trevligt sällskap. Underbart att slippa springa själv och även hinna prata lite skit med en kusin jag inte träffa jätteofta.

Jag bestämde fort att vi skulle springa en favoritvända - runt Ljusnarn. Var inte förberedd på hur blött det skulle vara. Riktigt riktigt blött. Avverkat i skogen har de också gjort och vi fick springa i riktigt leriga spår. På några ställen sjönk jag ner ett par decimeter med mina fötter. Det var lerigt och tungt, men även fullständigt underbart. 

Tempot var i början aningen snabbt, ovana att springa med varandra så tempot trissades upp vilket kändes i mina ben. Frågade B om hans plan var att springa skiten ur mig, han svarade att det var jag som drog upp tempot. Vi saktade in lite och mina ben fick springa i ett mer behagligt tempo, det tackar jag för. Kändes bra och det var kul. Skönt att få springa mig riktigt trött. För trött har jag varit eller rättare sagt är jag i mina ben. De är sega, trötta och ömma. Jag njuter av att de fått sig en riktig genomkörare. Nu vila - sova och äta.


Löpning » 25.12 km
StopwatchTid: 2h 13 min 51 sec DistanceTotal sträcka: 25.12 km SpeedometerHastighet: 11.26 km/h SpeedometerTempo: 5 min 20 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 1584 kcal HeartSnittpuls: 161 bpm HeartHögsta puls: 182 bpm
 

Inga kommentarer: