lördag 30 juni 2012

l.Y.c.k.A.

För mig var mitt första Marathon något stort. Jag klarade av den för mig magiska distansen och jag gjorde det på ett bra sätt under rådande omständigheter: väder och orutin.

Att någon annan uppmärksammar det som lilla jag gör är för mig stort. Ännu större är det när de säger det rakt ut till mig. Vilken enorm lycka jag känt när människor kommit fram till mig på gymmet, på en fest eller i en affär och berömt mig för min insats. Det är stort för mig att någon ens reagerar över att se mitt namn... 

Var in och handlade i går och en kvinna kom fram till mig och som hon sa, var tvungen att berätta hur duktig hon tyckte att jag var. Hon hade blivit så glad när hon såg hur bra jag sprang och öste beröm över mig. De orden gjorde min dag, eller kanske till och med min helg. Så mycket lättare att ge mig ut och träna, ta lite extra för att även andra än jag kan känna sig stolta över det jag gör. 

Tack till alla som vågar berömma, vare sig det är till mig eller till någon annan. De små orden gör så mycket... lite betalning för allt slit.

Inga kommentarer: