onsdag 27 juni 2012

t.u.S.i.n.G.a.R.

Dagens pass var tusingar, 6 st. Hastighet strax över 4 - tempo.

Kände mig lite rädd för passet. Tusingar, något som jag för flera månader sedan gjorde 10-15 st av under 4 - tempo. Ett pass som jag älskar. Kort, hårt och hjärtat får jobba - en känsla som jag älskar. 

Började med 1k uppvärmning, speed 12. Kändes helt ok, men jag var lite nervös inför intervallerna. Valde att försöka köra intervallerna i speed 16, känner mig inkörd på det tempot - på bandet. Satte av på första intervallen och det kändes förvånansvärt bra. Var rädd innan att mitt ben skulle bråka med mig och att jag skulle få slita för att ta mig igenom den. Efter den första väntade lite joggvila, saktade ner till speed 11 och joggade där 300 m, innan jag satte av på den andra intervallen. 

Intervallerna var jobbiga, men det var fullt genomförbart. Jag fick slita, men det kändes aldrig för jobbigt. Avlutade med att göra den 6:e och sista intervallen lite längre.. 1500 meter istället. Mest för att jag då skulle sluta på 9k och få 10 jämna fina k om jag joggade ner 1k.

Lycklig över att det kändes så bra. Nu är det fullt ös igen som gäller. Orken finns där, det är bara tempot som behöver jobbas upp och backar som ska utmanas.

Inga kommentarer: