onsdag 27 juni 2012

S.p.e.E.d.

Min kropp känns seg. Tempot är som bortblåst, enligt min känsla, och jag jagar nu för att hitta det igen. Igår stod 10k på schemat i högre tempo en "behaglighetstempo".

Sprang på bandet hemma och gjorde det enkelt för mig själv. Måste lura hjärnan lite för att orka springa på bandet. Började på speed 12 och jobbade mig sedan uppåt. Sprang sista biten på speed 14. Kroppen var trött och det var aningen slitigt. Men jag känner att jag i dagsläget får vara nöjd med att passet genomförs. Ett par veckor till och kroppen är på G igen. Idag står tusingar på schemat, och på något konstigt sätt ser jag fram emot dem. 

Tusingar - och backintervaller, något som ska tillbaka in i min vardag. Nyckeln till framgång för mig på Lidingö, tror jag...

Lopning Löpning » 10.00 km   
StopwatchTid: 46 min DistanceTotal sträcka: 10.00 km SpeedometerHastighet: 13.04 km/h SpeedometerTempo: 4 min 36 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 527 kcal
 

Inga kommentarer: