måndag 25 juni 2012

t.e.M.P.o.

Dagen till ära hämtade mamma på dagis. Eftersom jag skulle instruera redan kl 18 hade jag träningskläder med till jobbet och stack direkt till gymmet efter jobb..

Känner att jag måste kämpa för att jobba upp lite tempo i min kropp. Inbillar mig att det har försvunnit och känner mig inte minsta lilla snabb. Men nu är kroppen pigg och träningen mot Lidingö har kickats igång på allvar. 

Idag lade jag in ett litet bonuspass. 6k - som inte fanns med i träningsplanering. Några extra kilometer där jag skulle känna på lite högre tempo, men inte alltför snabbt eftersom jag vill ta det lite lugnt efter sjukdom. Började med 5min speed 12 och ökade sedan tempot successivt under passet. När jag slutade mitt pass var tempot inställt på 14. Kroppen kändes hyfsat pigg och det var aldrig svårt. 

Nöjd med mitt lilla bonuspass och nu jäklar ska snabba pass läggas in ingen - gärna i form av tuffa backintervaller - välbehövligt innan Lidingö... om inte annat för mitt självförtroende.

Inga kommentarer: