söndag 8 juli 2012

b.a.C.k.E.

En barnledig helg innebar att jag och mannen satsade på en heldag tillsammans. 

Innan vi lämnade byn hann dock ett kortare pass med. Benen var lite trötta men valde att maximera den lilla tiden jag hade till mitt förfogande och körde backintervaller. Sprang upp i skogen bakom oss och tog sikte mot en backe som ligger ett par kilometer från oss - lagom avstånd för uppvärmning och nedjogg. 

Fokuserade inte på ett visst antal intervaller utan fokus var att jag hade ca 35 - 40 minuter på mig - hade bestämt mig för att inte träna mer än en timme denna dag. Sprang upp för backen och de första tre kändes riktigt bra. Den fjärde och femte var riktigt tuffa - sen blir det lättare mentalt när det vänder. Insåg tidsmässigt att tio stycken skulle passa ganska bra. Intervallerna gick inte jättesnabbt då jag var trött men jag sprang dem i ett ganska jämnt tempo. 

Nöjd med mitt backpass. 

Även nöjd med gårdagskvällens shopping - nya terrängdojjor inhandlade till kanonpris är snart på väg hem till mig. Längtar galet mycket - förhoppningsvis är ett par av de två inhandlade skorna mina Lidingöskor!

Inga kommentarer: