fredag 6 juli 2012

f.i.R.a.t. S.e.m.e.S.t.E.r.

Semester, njuter av det underbara ordet. Har längtat ruskigt mycket de senaste veckorna efter att få mycket tid med min fina familj. Tid att ta hand om mitt hem. Tid till att vila. Inte minst Tid till att springa, lite mer än vanligt. 

Huvudet ville inte riktigt fungera på jobbet, troligen för att det redan tagit semester. Jobbade undan det jag var tvungen att göra så fort jag kunde. När klockan var strax efter två kompade jag ut - semesterdags.

Stora hjärtat har fisketävling idag och mitt lilla hjärta spenderar helgen vid sin farmor. För mig lockade då ett långpass. Kan inte komma på ett bättre sätt än att springa in semester.Inga tider att passa - bara springa. Satte på mig löpkläder, Garmin, iPod och vätskebälte. 

Första kilometerna gick lätt. Benen trummade på och jag höll ett bra tempo. Löpningen kändes bra och jag njöt av att vara ute. Njöt av känslan att kunna springa så länge jag ville - utan att någon väntade på mig där hemma. Gjorde ett stopp vid mitt kantarellställe och kollade hur de små svamparna mådde. Väldigt små var de, men de fanns där. Sprang vidare och vätskan var nästan slut. Galet varmt och kvavt ute - drack så mycket jag hade och började känna mig riktigt trött. Gjorde ett stopp vid min far och fyllde på mina flaskor. Lite ny energi - gör mycket att veta att vätskan är med. Hade ytterligare några kilometer hem och jag fick kämpa. Kroppen var trött och den blev tröttare för varje meter jag förflyttade mig. 

Tog mig hem - för trött för att stretcha. Kroppen var helt slut. Att ta mig in i duschen var en utmaning - att ta mig ur den och klä på mig var en ännu större utmaning. Blev ryggläge på soffan med lite bra tv - lite mat och massor med vatten. Kroppen börjar att återhämta sig, det var länge sedan jag var så trött. Helt tömd på energi. Boven i dramat måste vara dagens dåliga kost - en god kycklingsallad till lunch MEN åt sedan inte något mer innan jag sprang ut. Lite för lite näring i min kropp. Något att komma ihåg till nästa gång. Njuter nu av semester - jag älskar det.


Import Löpning » 28.41 km   
StopwatchTid: 2h 45 min 24 sec DistanceTotal sträcka: 28.41 km SpeedometerHastighet: 10.31 km/h SpeedometerTempo: 5 min 49 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 1768 kcal HeartSnittpuls: 144 bpm HeartHögsta puls: 172 bpm
 

Inga kommentarer: