söndag 29 juli 2012

T.e.r.r.Ä.n.G.

Söndag och efter en hel dags vila väntade ett lite längre pass - i terräng dessutom! Gårdagskvällen bjöd på ruggigt väder, det åskade och mullrade för fullt när jag låg i tryggheten i min säng och mös. Laddade inför dagens pass. 

Min plan var att springa över 20k - hade inte satt speciellt mål någon viss distans utan ska försöka att nöja mig med att köra pass mellan 20 - 30k som långpass - för tillfället. Mitt nästa mål är Lidingö - för tillfället nöjer jag mig med tanken på att jag kommer kunna genomföra det, som det känns nu i alla fall. Hoppas på att under veckan kunna trappa upp lite intervallträning och få lite snabbhet i kroppen. Tror det går fint om jag värmer upp ordentligt och tar det lugnt och sansat i början.

Började dagens pass med att springa upp mot Finngruvorna - först asfalt följt av grus innan jag fick vika av in i skogen på Bergslagsleden. Första biten på leden är lite trixig. Det är väldigt blött och lerigt ute - fötterna sjunker nästan överallt. Spångarna är hala - på de ställen som de finns. Men underbart är det att kunna springa och njuta av det igen. 

Känslan i kroppen när jag närmade mig 10k var mycket bättre denna gång mot hur det kändes sist. Denna gång kändes det som att jag hade lite ork. Jag orkade och kunde bitvis trycka på lite. Kroppen gav gensvar och det kändes bra. Den riktiga snabbheten har jag ett par månader på mig att trolla fram :-) Önskar även att jag kunde trolla fram ett par Asics Gel Noosa - mina favoritskor som jag vill ha till Lidingö.

Passet kändes för övrigt riktigt bra. Kroppen känns allt bättre - distansen avskräcker mig inte... Det jag är rädd för är att jag inte orkar eller kan arbeta upp snabbheten, men ska ta det lugnt och sansat, ett steg i taget. 

ImportLöpning » 24.07 km  a bort
StopwatchTid: 2h 24 min 30 secDistanceTotal sträcka: 24.07 kmSpeedometerHastighet: 9.99 km/hSpeedometerTempo: 6 min/kmTermoIntensitet: NormalFam_caloriesFörbränning: 1502 kcal
 


Inga kommentarer: