tisdag 3 juli 2012

t.i.s.D.a.G.s.i.N.t.e.r.V.a.l.l.E.r.

På dagens schema stod intervaller - fyrahundringar. Tre serier med 5 st fyrahundringar i varje.

Planen var att springa dem redan på morgonen. Men jag har insett att morgonpass inte kommer ske innan jobbet före semestern. Är väldigt väldigt trött på mornarna och att träna tidigt känns helt omöjligt. Får vila upp mig innan semestern och ta nya tag efter semestern. 

Idag började passet med 2k uppvärmning - speed 12. Det gick ganska tungt, jag fick kämpa och kände mig trött. Hela dagen har mina ben ömmat av träningsvärk. Den Funktionella Träningen sätter sig i benen träningsvärken kommer dagen efter. Jobbigt när det står intervaller på schemat, men skönt att träningen tar. 

Efter uppvärmningen tog 400 - ingarna vid. Körde dem på speed 16 - max på mitt band och jag fick ta i för att klara dem. Kämpade på och gjorde de 15 som stod på schemat. Det var tungt och svettigt, mina ben är riktigt trötta. Konstaterar att dagens pass var jobbigt - men jag genomförde det vilket är viktigast!

Nu väntar en lugnare onsdag för att orka med tuff - torsdag!

Inga kommentarer: