tisdag 28 augusti 2012

2. g.g.R. e.n. V.a.N.a.?.

Gjorde en favorit i repris, tisdagstusingar. Även denna morgon ringde klockan väldigt tidigt, 04.10. Gick helt ok att gå upp, nästan så jag såg fram emot mina tusingar.

Började med att värma upp 1k - sedan första tusingen. Hastigheten var ca 4.25 tempo, inte jättesnabbt men fullt tillräckligt så tidigt på morgonen! Hade tänkt köra liknande upplägg som förra veckan, 3 serier med 3 tusingar i varje. Första tusingen gick riktigt bra och jag kände mig nöjd. Tusing nummer två kändes även den bra... Tanken på lång serievila glömdes bort när jag kände att orken och flytet fanns där. 

Känslan att utan större ansträngning klara mina intervaller kändes kanon. Totalt gjorde jag 9 st tusingar som planerat. Till nästa gång ska jag försöka öka tempot lite, trots den tidiga timmen! Känner mig så glad över att det gick så lätt och bra... Första intervallpasset med den känslan på några månader. Känner att jag är på G nu. Benet mår bra och så gör även jag! Efter en månad där jag känt mig seg - är det underbart att åter känna att det finns hopp!

Ska inte glömma att jag förra tisdagen hade "Vasastafetten"i benen - något som troligen bidrog till att det kändes tufft. 

Inga kommentarer: