onsdag 1 augusti 2012

k.v.a.L.i.T.e.t.s.P.a.s.s.


Underbar onsdag. Började dagen lite slappt med att äta god frukost - samma som varje morgon och efter det lite bra underhållning på datorn och en lång stretch. 

En kort vända till Ludvika - uträttade lite ärenden och avslutade med lunch på McDonalds. Med lite mat i magen fick kroppen vila för eftermiddagens / kvällens löppass. 

Tanken fanns att springa lite längre och försöka smyga in lite intervaller. Började med en lugn uppvärmning - 3k i lugnt tempo. Smög sedan igång med intervaller - samma upplägg som sist. Försökte öka tempot lite under 600m och sprang sedan lite lugnare under 400m. Ett upplägg som jag gillar!

Sprang en halvkuperad väg så vissa intervaller gick nedför och andra uppför. Gillar de naturliga förändringarna i lutningen, de ger mig mindre press att springa specifika tider! De tider jag kör mina 600 - ingar på nu är inte i närheten av de jag körde mina 1000 - ingar på i vintras. Jag vågar inte trycka på så mycket än! Ska försöka ta det lugnt och öka, sakta men säkert. 

Blev idag 14 st intervaller. Kändes riktigt bra och jag njöt av passet! Inte optimalt att ha två intervallpass så tätt inpå varandra men åker bort fredag - lördag och då blir det mer vila!


Inga kommentarer: