söndag 26 augusti 2012

l.Å.n.G.p.a.N.n.A.

Vaknade i morse och visste att långpass stod på schemat. Frukost intogs och jag förberedde mig på passet. Gick ner i källaren för att hämta träningskläder när sambon ropar ner att det ösregnade ute. Velade lite om jag skulle fixa ett långpass ute i spöregn eller om 30k löpband skulle gå bättre. Efter lite överläggande blev det bandet i källaren. 

Första kilometrarna på bandet är tuffa - menar då att det är tufft mentalt eftersom jag vet att det är så lång tid på bandet kvar. Första timmen roade jag mig med finalavsnittet av Amazing Race Australia säsong 2 - härlig underhållning. Kilometrarna och tiden kändes som att den kröp fram, men som med allt annat så går det mesta, bara man bestämt sig!

När första 10 kilometrarna gått kändes det lite bättre men det var tufft! Riktigt varmt och svettigt att springa inne, fick börja drick vatten då jag kände mig törstig. Efter 15 k kändes det som att jag nått en viktig milstolpe - halva distansen var avklarad. 

Efter 20k kändes benen lite trötta, vaderna var trötta och låren började kännas lite strama. Sista milen var riktigt tuff att fixa psykiskt! Att springa långpass på bandet bygger pannben, det är inte roligt och det ställer krav på mig att fixa den distans jag tänkt mig, men jag vet att jag kan och det är det viktiga.

Känslan efter att 30k klarats av var underbar. Benen inte lika underbar eftersom de var riktigt ömma men det kändes så bra att fixat det. Nu återstår endast ett par långa långpass innan Lidingö och jag behöver dem verkligen!

En riktigt bra träningsvecka som jag lägger bakom mig - nöjd med alla pass jag genomfört denna vecka! Håller tummarna för att nästa vecka blir lika bra. 

Inga kommentarer: