söndag 5 augusti 2012

l.å.n.G.p.a.s.s.

Spenderade fredagen och lördagen med familjen och andra fina människor. Lade in en frivillig tvådagarsvila - vet inte när jag senast gjorde det. Även om det ÄR jobbigt att inte springa känns det bra att vila på riktigt - att vara närvarande med familjen och umgås med dem. En fin resa - om den görs om nästa år så åker löpargrejor med då - fanns så många fina lockande leder.

Efter två dagar vila kan det inte passa bättre än att lägga in ett långpass! Benen borde vara pigga och kroppen borde vara utvilad. Snörade på mig skor, sköna kläder, Garmin och iPod - även vätskebältet åkte med. För första gången på länge åkte även min kalender fram - kalendern som innehåller min träningsplanering till Lidingö. Valde att idag gå tillbaka till den och köra det pass som var inplanerat i den - 24k i fart 4.55 - 5.25. 



Kändes som ett bra pass. När jag vanligen springer långpass brukar inte ta hänsyn till hastigheten - denna dag valde jag att försöka fokusera på den. Ville hålla mig inom den ram som angavs i programmet. Kändes bra att ha förbestämd hastighet och köra på den, tufft i vissa backar där det bitvis gick långsammare men snittfarten var den det skulle vara.

Kroppen kändes helt ok och jag behövde inte slita alltför mycket för att hålla tempo. Kändes bra och benet kändes bra genom hela passet. Väldigt nöjd med dagens pass!

I kväll väntar ett längre stretchpass - då ska kroppen belönas och få det den förtjänar efter ett långpass. I morgon väntar jobb igen - längtar inte... Har haft en underbar semester.

Inga kommentarer: