söndag 12 augusti 2012

L.å.n.G.P.a.S.s.

Är inne i en period då jag är galet trött. Det är jobbigt att gå upp på morgonen, kroppen är seg - dessutom har jag svårt att varva ner, slappna av och somna i tid på kvällarna. Förhoppningsvis blir det bättre när vi kommit in i våra vanliga rutiner och jag kommit i fatt på jobbet igen, men dit är det en liten bit. 

I går stod långpass på schemat för mig. Brukar vanligen ha långpass på söndagar men ville lägga det lördag denna vecka för att få till kommande träningsvecka på ett bättre sätt.

Gav mig av hemifrån med en kropp som var trött redan innan jag började. Varmt ute - något som jag inte är van vid efter denna kalla sommar. I öronen hade jag nya lurar - positivt att ha fungerande lurar i öronen. Vätskebältet på - konstaterade i efterhand att vätskeryggsäcken kanske är ett bättre alternativ när det är så pass varmt ute - hade velat ha mer vätska.

Som alltid är det första 10-15 km som är jobbigast. Sedan vänjer sig kroppen och jag kunde njuta av min löpning. Jag valde att inte bry mig om vad jag hade för tempo utan sprang på och njöt så gott jag kunde. Sprang mestadels i terräng - jobbiga backar och blöt mark. Benen fick kämpa lite extra - vilket också medförde att jag njöt lite extra över varje kilometer som jag lade bakom mig. Mitt mål när jag gav mig iväg var 25k och det fixade jag. Ett pass som inte gick så lätt som jag önskat men ett pass som jag är glad över att ha checkat av i träningsdagboken!

Inga kommentarer: