söndag 12 augusti 2012

U.p.p.V.ä.r.M.n.i.n.G.

Efter gårdagens långpass var det tänkt att jag skulle vila idag, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Efter att ha slappat hela dagen blev jag själv hemma ett litet tag innan OS-finalen började - ja den i handboll som till och med jag måste se.

Planen var lugn jogg - syftet att återhämta mig och bara njuta. Lugn jogg blev det. Njöt hela vägen, mycket skog som jag älskar, underbara små stigar och en miljö som är oslagbar. Dagens jogg dryga 7k - alldeles lagom långt. Hade gärna sprungit längre då det kändes så bra, men ville sluta med den känslan då det väntar några tuffare pass i veckan. 

Hemma alldeles lagom till starten av handbollen, första halvleken ägnade jag mig åt lugn stretch framför tv:n. Nu njuter jag av matchen!

En spännande vecka väntar där jag förhoppningsvis kommer igång med morgonträningen igen - skulle underlätta - massor.

Inga kommentarer: