torsdag 30 augusti 2012

t.o.r.S.d.a.g.S.k.U.l.

Härlig torsdag. Började lite segt, tung i huvudet och allmänt trött - ansträngde mig på jobbet och försökte att dricka mycket vatten och äta ordentligt. Det ömma huvudet tror jag beror på att jag varit dålig på att dricka och äta ordentligt. Ett par tuffa pass på bandet nere i källaren där jag svettats massor! 

I dag fanns möjligheten att rasta mina nya Noosa, något jag längtat länge efter. På schemat stod kvalitet - någon form av intervaller. Har frångått schemat en aning och kör de intervaller jag vill köra - schemat finns bara i bakgrunden som backup! Det känns bra.


Dottern tränade fotboll i dag och jag passade då på att ta mig en tur under den timmen! Skönt att slippa springa på morgonen för en gångs skull, samt att det ibland är riktigt skönt att få springa efter jobbet - ute! Njöt av att komma ut i den frisk luften och brydde mig inte särskilt mycket av att himlen öppnade sig och regnet öste ner. Det var underbart att vara ute. Den tunga känslan i huvudet var som bortblåst och jag mådde kanonbra. 


Sprang ett par lugna kilometer först och jobbade kroppen varm. Valde sedan att köra intervaller på ett ställe jag brukar köra intervaller på men med ett annorlunda upplägg. I vanliga fall brukar jag köra fyrahundringar där eller backintervaller. I dag hade jag lite mindre tid och körde ett kombinationspass. Började med en fyrahundring - mellanjogg - backintervall - mellanjogg ned för backen - en fyrahundring till startläge. Upprepade denna serie fyra gånger och jag gillade den! Roligt och lite annorlunda upplägg. Inte jättelånga intervaller så jag kände att jag kunde ösa på lite. Har inte vågat mig för mycket backar heller och kände därför att det var lagom att smyga in några stycken. 

Första gången - men inte sista jag körde detta upplägg! Variation är kul. Nu varvar vi ner och njuter av att slappa i soffan, efter löpning och fotbollsträning.

Inga kommentarer: