lördag 1 september 2012

l.å.n.G.P.a.S.s.

Denna lördag erbjöd möjligheten att springa långpass - denna lördag gjorde jag inte som förra och sköt upp det till söndagen. Ville inte riskera att byta ut en solig löptur i skogen mot en dag med sämre väder.

I dag fick lilla hjärtat baka bullar med G, något som uppskattades av dem båda, men även av mig som fick springa ut. Passade idag på att ta på mig Noosa och testa dem på ett långpass. Om jag ska ha dem på Lidingö måste de bli ordentligt insprugna, vill inte riskera onda fötter pga felaktiga skor. 

Som alltid med långpass är första milen jobbigast - känns inte som att jag kommer någonstans. Hade förhoppning på att springa drygt 30k idag. Sprang först dryga 11k grusväg innan jag vände hemåt och tog av ut på skogen. Ren glädje att få springa skog efter att ha sprungit väg. Trötta ben efter en tuff vecka men mycket glädje i att hoppa fram mellan rötter, stenar och blöta dyhål. Mina fina Noosa var efter lite skogslöpning mindre fina. De knalliga färgerna ersattes med dybrun färg, men det var det värt!

Landade hemma efter 29k, riktigt trött i min kropp men väldigt nöjd med mitt pass. Skönt att ha långpasset avklarat. Det som är tänkt att vara mitt sista riktigt långa långpass innan Lidingö. Kommer fortsätta springa långt, men inte lika långt. Den trötta kroppen har belönats med pizza. Nu blir det slappa i sängen lite innan sovdags!

Inga kommentarer: