söndag 2 september 2012

m.Y.S.j.o.G.g.

En skön söndag som började med förberedelser för kommande vecka - matlådor gjordes och tvättmaskinen startades. 

Nu är jag precis hemkommen efter en lugn och kravlös löptur. Veckans alla "planerade" pass är genomförda och dagens pass var enbart ett bonuspass. Sprang hemifrån helt utan krav och begav mig ut  på skogen. Visade sig snabbt att jag hade för mycket kläder på mig. Det blev riktigt varm! Tog av mig löparjackan och gömde den bakom en sten. Betydligt skönare att löpa vidare i t - shirt. Vinden fläktade behagligt och jag kämpade på för att inte bry mig om vad Garmin visade för tempo - detta passet var bara till för att rasta benen och njuta.

Tog mina fina stigar ut till en liten sjö där jag vände upp på en ny stig hemåt. Kämpade i backar och kände att pulsen steg. Flåsade på - och njöt. Efter dryga 10k var jag tillbaka till den sten där jag gömt min jacka. Lyckligtvis låg den kvar på samma plats. Tillsammans begav vi oss hemåt. Väl hemma belönade jag kroppen med en lång och behaglig stretch. Nu väntar en skön dusch och en fortsatt lugn söndag...

Inga kommentarer: