tisdag 4 september 2012

t.i.S.d.a.g.S.i.N.t.e.r.v.A.l.l.E.r.

Underbara tuffa tisdagar. En bra start på min vecka, efter måndagens lite lugnare dag, veckans första löppass. Variation är A och O - jag vill köra roliga intervaller och försöker att variera mig - krävs inte så stora skillnader för att jag ska tycka att det är roligt :-)

I dag började jag med 1k uppvärmning i lugnt tempo. Kroppen vaknade till och även huvudet taggade till för passet som väntade. Lite lugnare och snällare intervaller på schemat idag jämfört med förra veckan men det jag dragit av på distansen försökte jag kompensera med att öka på tempot lite. 

Dagens intervaller blev 600 - ingar. Körde 600 meter speed 15 - ja, det kändes bra i kroppen trots den tidiga timmen! Sedan 400 meter joggvila. Lätt att komma ihåg varje intervall + vila var 1k - gillar jämna fina siffror. Underbar känsla att ha en samarbetsvillig och stark kropp redan på morgonen. Intervallerna flöt på utan att jag behövde anstränga mig alltför mycket. Totalt blev det 13 intervaller och hela passet summerades till 15k. Härligt pass som jag ska njuta av att ha klarat av hela dagen!

Älskar morgonträning - underbar start på dagen!

Inga kommentarer: