onsdag 12 september 2012

a.n.n.O.r.L.u.n.D.a. O.n.s.D.a.G.

En onsdag med både lite gammalt och lite nytt. Tillbaka i våra gamla rutiner och vi gillar det - både jag och Nell!

Gamla rutiner innebär att det var dags för barngympa igen! Lycklig tjej som fick åka ner till gymmet direkt efter fritids och en lycklig mamma som kunde sova länge men ändå få in sin träning.

På mitt schema stod idag ett väldigt lugnt pass - 12k speed 12. Lugn och behaglig fart. Glömde iPhone och lurar vilken var lite tråkigt. Volymen på gymmet var låg - men det kan jag förstå eftersom andra kanske vill ha det så. Första kilometern gick ok, andra lika så. Började sedan bli uttråkad - är bortskämd med att ha något bra att titta på när jag springer på löpband. Men jag fortsatte - kom snart underfund med varför jag brukar köra intervaller på onsdagar... Intervaller är detsamma som variation. Springer i ett tempo som är tufft ett tag och har under stunden fullt upp med att fokusera på just löpningen. Mellanjoggen är njutning - skönt att få ta det lugnt ett tag. Nästa intervall fullt fokus. För att inte tala om den lilla detaljen att jag med jämna mellanrum får pilla på hastighetsknappen - det är variation. 

Bra träning var det - inte minst för pannbenet som fick jobba ordentligt för att inte ge upp och stänga av bandet.

Efter löpningen var det dags för lite nytt - en sorts cirkelträning ute. Mamma hämtade upp Nell och jag gav mig ut med övriga deltagare. Efter att vi först värmt upp körde vi tio burpees, en intervall och  tio kettlebellsvingar. Öste på järnet i fyra minuter. Blev galet trött sista minuten. Efter detta gjorde vi lite cirkelträning med klassiska övningar: situps, dips, planka etc. Cirkeln kändes som vila innan det var dags för nästa fyraminutare! Den andra och sista fyraminutaren, var inställd på att det skulle vara jobbigt mentalt och det gjorde stor skillnad - höll ihop bättre under fyraminutaren och hann mer än gången innan. Avslutade gjorde vi med en cirkel till... Skönt pass som jag gillar! Kunna köra skiten ur mig om jag vill! Bonus är att det var utomhus - helt underbart efter en dag inne på kontoret. 

Inga kommentarer: