torsdag 13 september 2012

t.o.r.S.d.A.g.s.B.a.C.k.e.

Torsdag och dottern hade sin sista fotbollsträning utomhus för denna säsong. Turligt nog var vi till Öret förra helgen och köpte nya fotbollsskor, benskydd etc. Tack för den :-)

För mig innebar fotbollsträningen att jag hade möjlighet att köra lite utomhuslöpning. De senaste torsdagarna har jag vigt till backlöpning. Skönt att få det till en rutin. Sprang även denna gång till min backe som ligger dryga 2.5k från fotbollsplanen. Väl framme där var det den underbara backen som väntade. Tog mig upp i ett tempo som var lite lägre än förra veckan - men det gjorde mig inte så mycket. Mina ben utsattes för tuff löpning i lördags, intervaller i tisdags samt lugn jogg och cirkelträning igår. 

Lite trötta var de men jag njöt av att kunna springa upp för backen utan att ha ont någonstans. Tog mig upp för backen 12 gånger och jag är riktigt nöjd även om inte tempot var så högt. Pulsen steg lite när jag tog mig uppför backen vilket syns på skärmdumpen nedan. 

Efter backarna var det skön nerjogg mot fotbollsplanen. Fick dock stressa på lite då jag kände att tiden rann iväg. Ett skönt pass - välbehövligt efter en tuff dag!

I morgon är sista arbetsdagen innan semestern - välbehövligt att få byta stress mot en vecka med min fina familj och njuta av att umgås med dem.

Inga kommentarer: