tisdag 11 september 2012

u.N.d.e.R.B.a.r.a. T.i.s.D.a.g.

Underbara tisdag - på kort tid har jag hunnit utveckla en sorts hatkärlek till mina tisdagar. Tisdagar - intervalldag. Intervaller är alltid jobbigt innan - men känslan efter är alltid helt underbar.

I dag tänkte jag mig ett lite snällare pass - kroppen pressades ganska hårt under lördagen och är inte återhämtad än. Men lite skulle den pressas, nästa vecka är det semester och träningen kommer att trappas ned inför Lidingö.

Började som vanligt med 1k uppjogg. Kroppen kändes förvånansvärt pigg och jag njöt av att springa. Började med tusingar - älskade underbara tusingar! Körde 6 st tusingar speed 15 - 400m mellanjogg. Kändes riktigt bra i kroppen, det var jobbigt men aldrig riktigt tufft. Avslutade sedan med att köra 3 st 600 - ingar samma hastighet som innan och samma mellanjogg. Även dessa intervaller kändes bra och kroppen börjar kännas bra. Avslutade med 1k nedjogg - saktade successivt ned tempot och stannade bandet på jämna fina 13k. 

Ett riktigt bra pass för att vara ett morgonpass! Underbar känsla att kunna köra kvalitet på morgonen... I eftermiddag/kväll blir det till att börja packa!

Inga kommentarer: