söndag 9 september 2012

å.t.E.r.h.Ä.t.n.I.n.G.

Jag är villig att erkänna att jag inte var vidare smart i går... Efter loppet stannade jag tvärt - drack saft och vatten, jag hoppade över nedjogg och stretch. Inte vidare snällt mot kroppen. Det den inte fick i går bestämde jag mig för att ge den i dag. 

Efter att veckan matlådor var fixade bytte jag om och gav mig ut på en väldigt lugn löptur. I dag kändes kroppen seg - benen var trötta och lite ömma. Lufsade på ett väldigt väldigt lugnt tempo - vägrade titta på klockan eftersom jag inte ville stressa upp mig själv. Tempot var i dag sekundärt, primärt var att bli varm och att njuta av turen.

Ganska precis 10k blev dagens vända - tiden dryga timmen. När jag kom in ägnade jag mig åt lugn stretch. Stela ben och hamstrings fick sig en omgång - precis det jag var skyldig dem.


Inga kommentarer: