torsdag 6 september 2012

b.A.c.k.E.

Denna torsdag, precis som förra torsdagen, hade dottern fotbollsträning. För mig är det ett perfekt tillfälle att få lite löpning ute i dagsljus. I dag tänkte jag förgylla denna dag med lite backar.

Sprang iväg till samma ställe som jag körde intervaller på förra torsdagen. Skillnaden var att jag denna gång körde alla intervaller i backen. Tempot var inte jättesnabbt, men det var inte heller meningen. För mig var det viktigaste känslan. Att kunna köra intervaller i backe flera gånger utan att få ont. 

Fotbollen är begränsad tid - dvs jag har en dryg timme på mig att värma upp - intervalla och jogga ned. Uppvärmningen blir dryga 15 minuter och så även nedjoggen. För mig är det viktigt att värma upp länge innan jag kör mina intervaller för att låta mitt ben/lår bli helt varmt innan jag utsätter det för lite tuffare löpning. (Tilläggas bör att det var i den backen jag sprang i idag som jag fick ont i mitt lår) I dag hann jag med att köra 12 intervaller uppför backen som är 200 meter. Den är riktigt dryg att springa i men jag älskar den!

Nöjd som bara den med att min kropp kändes bra hela tiden och klarade av dagens påfrestningar.  Gillar att jag börjar få lite rutin på mina veckor! Dagens intervaller var lagom - pulsen rusade inte för högt utan de var lugna och kontrollerade!


Inga kommentarer: