söndag 28 oktober 2012

a.L.t.E.r.n.a.T.i.v. .T.r.Ä.n.i.N.g.

Sent i säng i går - pappa landade hemma i byn strax före tolv efter 10 dagars arbete. Hämtade upp honom och skjutsade hem honom så han skulle slippa gå i kylan. Tur för mig att det var just denna dag som klockan skulle dras tillbaka en timme så jag fick en extra timmes sömn.

Vaknade och var förvånansvärt pigg idag - gillar känslan. Slöade lite i sängen, som vanligt på helgen. Åt ett par goda äggmackor till frukost. Laddade. 

Tog med mig stora hjärtat, eller han tog med mig ner till gymmet för att träna. Underbart att han åter har funnit glädjen i träningen! Mattias sprang på bandet och jag smet in i gruppträningssalen. Repeterade mitt funktionella pass och kunde konstatera att det sitter allt bättre, konstigt att jag har så svårt för vissa moment - de vill inte sätta sig naturligt utan jag får nöta gång på gång. 

Körde igenom hela passet innan jag tittade till M på löpbandet. Han ville fortsätta springa så jag plockade fram lite vikter och skivstång och körde lite ben nere i gruppträningssalen. Skönt att få ha så stor yta för mig själv! Pumpade på högt med musik och tränade vader, lår och rumpa. Hyfsat tungt men riktigt skönt. 

Belönade mig sedan med en skönt stretch... Kom på en nygammal stretchövning som drar ut på precis rätt ställe - det gillas starkt! En fin helg till slut - laddar nu för en ny fin vecka!

Inga kommentarer: