söndag 28 oktober 2012

.l.Å.N.g.p.a.S.s.

Har en lånpass plan under hösten / vintern - för att få till mina långpass utan att de tar för mycket tid av mina lediga helger med familjen ska jag nöja mig med att köra långt långpass på ca 30 k varannan helg och lite mindre långt långpass på dryga 20 k varannan helg. Självklart kan det bli mer eller mindre men detta är min utgångspunkt och jag ska känna mig nöjd om jag får till detta. 

I går fanns tid och tillfälle att köra ett långpass - denna helgen var det ett lite kortare långpass som stod på schemat. Planen var drygt 20k och det kändes alldeles lagom. Mycket träning i kroppen denna vecka och det känns bra - men kroppen är lite trött. 

Vågar mig inte ut i skogen riktigt än, är så rädd för björn samt att jag fick reda på att de var ute och jagade i "min" skog i går - onödigt att störa dem i jakten. Sprang istället asfalt ner genom Bångbro - uppför Skommarbacken och ut till Mellersta infarten. Fick kämpa på uppför backen till Södra infarten och sedan var det skönt när det bar iväg nerför. Benen trummade på fint och jag försökte stundtals att hålla tempot uppe lite, ville inte att det skulle bli för mycket mysjogg. 

Skönt när kroppen svarar och benen pinnar på. Vädret igår var helt underbart. Runt 0 grader när jag stack ut och strålande solsken. Lite svårt med kläder innan man vänjer sig men jag lyckades bra denna gång och var "lagom" klädd. 


Inga kommentarer: