tisdag 16 oktober 2012

a.l.T.e.r.n.A.t.i.v.

Testade idag mina vingar och vågade mig på något jag inte gjort förut - satte på en Yogafilm och försökte mig på Yoga

Började lite lugnt och stretchade ut min kropp - mycket stretch av sätesmuskeln något som kändes! Skön känsla när det drog i musklerna. Jobbad igenom 2/3 av filmen som var uppdelad i olika delar. Första delen fokuserade mycket på ben - de fick jobba ordentligt. Jag kämpade genom de olika positionerna och fokuserade på min hållning. 

Andra delen var mer Core - fokus på bålstabilitet. I de båda delarna var de jobbigaste övningarna de där armarna fick vara med och kämpa. Jag är väldigt klen i min överkropp. Ett bra program och skönt att jag hade möjligheten att välja vissa delar. Första gången är nu avklarad och jag ska försöka hålla i och göra mera Yoga - ja, om man kan kalla det jag gör för Yoga. Målet är att kunna hålla position genom samtliga övningar.

Inga kommentarer: