tisdag 16 oktober 2012

t.U.f.f. .T.i.s.D.a.G.

Har under några veckor kört på med "tuff tisdag" och jag gillar det, kommer därför att fortsätta med dem ett tag till!

Hade svårt att somna i går kväll men var fast besluten att ta mig upp för mina intervaller i dag - tisdagsintervaller har blivit heligt! Har vaknat flera gånger under natten och även några minuter innan klockan ringde i morse. Var ganska pigg - men räknar med att tröttheten kommer i fatt mig under dagen. 

Ner i källaren och laddade för intervaller - i dag stod 6 st tusingar på schemat. Har tänkt börja lite lugnt och successivt öka på antalet. Hoppas på att det är ett vinnande recept. Som alltid lite mindre snabbt på morgonen än vad jag springer på kvällen. Valde att springa på speed 15 - en hastighet jag känner att jag behärskar på morgonen. Första intervallen kändes riktigt bra - var nöjd med känslan genom hela tusingen. Körde 400m mellanjogg - som jag oftast gör. Intervall två kändes även den riktigt bra - tredje intervallen innebar att hälften var gjorda, något som motiverade. Den fjärde innebar att mindre än hälften var kvar. Femte och sjätte intervallen var lite tuffare, jag kände mig ganska trött och fick slita. Inte så mycket att jag kände mig manad att ge upp, men jag fick kämpa för att behålla hållningen och springa på ordentligt - känns mindre i mitt lår då. Sex intervaller kändes alldeles lagom denna gång och jag är väldigt nöjd med mitt morgonpass. 

Avslutade med 1k nedjogg - kändes tufft för benen att jogga ned! Men så välbehövligt. Efter nedjoggen blev det ordentlig stretch - vader, lår och rumpa fick sig en omgång. Efter att jag var nöjd med det gav jag foamrollern några minuter. Tänkte försöka ta mig tid att försöka bli vän med den. Positivt i dag var att jag kände något i den högra skinkan varje gång jag "rullade" där. Det tar jag med mig och den kommer snart att få smaka på foamrollern igen!


Inga kommentarer: