onsdag 31 oktober 2012

D.i.s.T.a.n.s.

Onsdag - Bollskoj för min prinsessa och löpning för mig. Efter gårdagens tuffa intervaller valde jag idag att springa ett kortare pass. Nöjde mig med 8k. Är ovan med kombinationen att det är halt på vägarna och mörkt ute. Försökte att springa där det var ljust för att minimera risken att halka och göra mig illa.

Efter ett par kilometer såg jag en annan siluett några hundra meter längre fram som var ute och sprang. Tävlingsmänniskan inom mig kunde inte låta bli att ta upp jakten. Tempot ökades omedvetet och jag närmade mig gestalten framför mig. Efter att ha kommit ifatt så uppstod den ofrånkomliga tempoökningen i ett försök att springa i från. 

Gjorde det jag skulle - sprang ifatt och ifrån. Försökte att behålla tempot hela vägen upp till hallen. Ett bra pass - skön känsla i kroppen och ett härligt pass att lägga till i träningsdagboken!

Inga kommentarer: