torsdag 25 oktober 2012

k.O.r.t.A. i.N.t.E.r.v.A.l.l.E.r.

Planen var intervaller imorse men det blev det inte. Kom inte upp ur sängen utan ställde fram klockan och sov vidare. 

Tanken var att köra mitt pass med lite kortare intervaller och det skulle genomföras idag. I stället för att köra dem på morgonen så förlades de till eftermiddagen när Nellan hade barngymnastik. Började med att värma upp lite lugnt 1k, sedan var det dags för den första 700-ingen. Valde att skruva på speeden lite extra och köra på den gamla hastigheten jag hade när jag körde tusingar, speed 16. Känns att jag inte sprungit på den hastigheten på länge för jag fick kämpa. 

Körde 10 st 700 - ingar och det gick MEN det var jobbigt. Kroppen fick kämpa och det fick även knoppen. Stor skillnad på den lilla tempoökningen jag gjorde - men riktigt skönt över att ha det gjort. 

Ett underbart pass - det var tufft och jobbigt - och helt underbart när det var genomfört. En härlig träningsvecka. Två bra intervallpass tar jag med mig - bara ett långpass som fattas för att jag ska vara helt nöjd!

Inga kommentarer: