torsdag 18 oktober 2012

m.o.R.g.O.n.S.t.u.N.d.

Började min morgon på bästa möjliga sätt - sov lite längre än jag brukar kunna göra de dagar jag ska morgonträna MEN kom sedan upp för att avverka ännu ett morgonpass.

Sambon hemma men valde att lägga detta pass inne i värmen - hade planerat lite kortare intervaller i lägre tempo. Det pass som är veckans alternativa intervallpass. Satte på ett avsnitt av Biggest Loser - japp har börjat med dem igen - kör en gammal favoritsäsong.

Värmde upp lugnt i 1k. Efter uppvärmningen väntade samma upplägg som i söndags - 600m tempoökning speed 14 varvat med 400m lugnt tempo speed 11. Detta upprepades 8ggr. Med upp och nedjogg blev passet fina 10k. 

Intervallerna är inte jättesnabba men de kändes. Tredje passet på tre dagar ska kännas i benen. Gårdagens pass drygt 12 timmar bort. Men tempoökningarna klarades av ganska bra och jag känner mig riktigt nöjd över att ha detta pass avklarat. Två tempo/intervallpass per vecka är jag riktigt nöjd om jag kan klämma in under hösten och vinterns träning - till våren ska det bli flera. 

I kväll väntar alternativ träning!

Inga kommentarer: