söndag 14 oktober 2012

s.ö.N.d.a.G.s.K.u.L.

Söndagen bjöd upp till ett lite kortare men väldigt roligt pass. Min tanke inför hösten och vintern är att köra ett tufft intervallpass där jag pressar mig själv och ett intervall/fartlekspass som är lite lugnare - pulsen ska stiga men jag ska inte bli helt slut.

I dag valde jag att köra ett lite lugnare intervallpass. Tempot var lite lugnare, intervallerna lite kortare och vilan lite längre. Värmde upp lite lugnt i 1k - laddad för att ha lite roligt. Började sedan min första intervall av 9 - distansen var 600m speed 14 som jag varvade med 400m mellanjogg speed 11. 

Samtliga intervaller kändes bra! Orken är det inte några fel på och benet kändes bra! Dock lite trött i låret, fick fokusera på att springa med bra teknik eftersom det inte känns i låret då. Ett riktigt roligt pass där jag inte kände mig riktigt trött någon gång. Skönt att få upp pulsen och springa lite snabbare! Välbehövligt för att behålla / öka tempot i kroppen till nästa säsong! 

Inga kommentarer: