tisdag 30 oktober 2012

t.U.f.f.T.i.s.D.a.G.

Känslan efter att jag tagit mig upp, klätt på mig, värmt upp, kört intervaller, duschat, ätit frukost och nu sitter här framför datorn är helt obeskrivlig. Är galet nöjd och njuter av känslan.

Larmet drog igång och jag funderade på vad det var som lät mitt i natten. Tog upp iPhonen och såg att det var dags för mig att gå upp. Tittade på den lite närmare och förhandlade med mig själv om huruvida det var ok att somna om eller inte. Denna morgonen vann "rätt" sida, jag tog mig upp och laddade för intervaller. 

Jag visste att det skulle bli tufft och det gör det lite svårare att gå upp. Intervaller tidigt på morgonen är tufft - när jag kör på kvällen laddar jag ofta mentalt hela dagen. 

Påklädd och klar, bandet startades och jag joggade mig varm. Visste inte hur det skulle kännas. Kommer ihåg känslan från förra veckan när det var tufft med tusingar - och då körde jag dem ändå på kvällen. Denna dag kändes allt så mycket bättre. Trött var jag men kroppen hittade flytet så det var bara att slita på. Första intervallen klämdes av och jag kände mig galet nöjd med mig själv. Andra och tredje var tuffare, efter den fjärde valde jag att lägga in 400m gåvila för att hämta andan lite extra. De sista tre gick jättebra. Det var tufft men det kändes ändå bra. Benet hänger i och det kändes av ovanligt lite. Nöjd med mina tusingar - tuffa intervaller men känslan efter dem är helt obeskrivlig!


Inga kommentarer: