söndag 25 november 2012

a.l.T.e.r.N.a.t.I.v. T.r.ä.N.i.n.G.

Sitter nu i soffan med en kropp som är väldigt trött. Ett långpass med lite högre fart tog mycket på mina krafter - att sedan avsluta med en vända på gymmet gjorde inte det hela bättre.

På kvällen var det dags för barngympa för dottern. Att inte byta om var aldrig ett alternativ. Valde att gå in i spinningrummet sätta på musiken och nöta igenom ett par låtar från min program. Det gick väldigt dåligt - kropp och knopp var trötta så tror inte att det gav så mycket. 

Efter att ha kört igenom ett par låtar valde jag att köra min egen lilla löpstyrka. Kroppen var varm och jag ville bara få det gjort för att pricka av det i veckans to - do - list. Började som alltid med tåhävningar, följt av utfall, sumohopp, armhävningar, plankan och jägarvila. Denna alternativa träning gick bra, troligen för att inte huvudet behöver jobba så mycket... Bara att göra - hjärnan behöver inte hänga med. 

Riktigt nöjd med mitt pass - och väldigt nöjd med att sitta i soffan och bara ta det lugnt. Sitter kvar här hela kvällen!

Inga kommentarer: