tisdag 27 november 2012

d.i.S.t.a.N.s.

Även denna dagen har jag besvärats av en rygg som värker. Fick gå upp igår kväll och ta en Ipren för att kunna slappna av när jag skulle sova. Jag sover alltid på mage och det kändes inte bra för min rygg. Problemet är att jag tränat mycket rygg men vet inte om det är träningsvärk eller om jag tränat fel och därför fått ont. Om det är träningsvärk så borde det gå över tills imorgon - så bara att avvakta och se.

Suget för intervaller fanns inte idag och jag valde att ta ett lugnare pass - inte värt att riskera något. Skönt att kunna lyssna på kroppen och lägga ett lugnt pass denna dag. Kommer snö - väldigt blöt snö så jag valde idag att springa inne i värmen.

Pluggade i datorn och det var kul att få se på ett nytt avsnitt av Biggest Loser då jag inte sett det på länge! Började riktigt lugnt - ville känna av ryggen när jag sprang. Lite lugnt i början för att värma kroppen och körde sedan en lugn ökning. Ökade bara ett par tryck på speedknappen med jämna mellanrum. Dagens pass började på speed 10 - väldigt lugnt och avslutade på speed 14. Kroppen var till en början riktigt trött och jag var osäker på hur jag skulle klara passet. Lyckligtvis svarade kroppen på tempoökningarna och det blev inte jobbigare när tempot ökade. 

Ett härligt pass på 15k ligger nu bakom mig. Jag sitter i soffan och softar, snart blir det sängen och förhoppningsvis somnar jag tidigt!

Inga kommentarer: