tisdag 20 november 2012

s.T.y.r.k.A.

Avslutade denna dag på det sätt jag hoppats... 

Lite styrka nere i källaren! Kom hem från jobbet och många andra saker gjordes innan jag hann byta om och ta mig ner i källaren. Med mig hade jag bästa motivationen - ett avsnitt av Biggest Loser. 

Planen var enkelt, hårt och effektivt. Började på Step - brädan med viktplatta i högsta hugg. Vadpress var först ut på schemat. Förutom att vaderna får jobba så blir det en utmaning för balansen och bålstabiliteten. Körde 3*15 på denna övning, kändes bra i kroppen. 

Bytte sedan till utfall mot step - brädan, även här var viktplattan med för att göra det lite tuffare. Gillar att köra mot step - brädan då jag tycker att det ger mig en lite större utmaning balansmässigt. Även här blev det 3*15. 

Sumohopp - vet egentligen inte vad hoppen heter men jag väljer att kalla dem så, enbart för att jag vet vad jag menar då... Gjorde 3*15 st. 

Lät sedan armarna jobba lite - armhävningar. Är väldigt klen i mina armar och drivs av en förhoppning att i framtiden kunna göra ganska många riktiga armhävningar... Nu körde jag 10 st första setet och de följande två seten blev det 11 st armhävningar.

Plankan - den ultimata övningen. Galet jobbigt och mitt mål var att köra 3*60sek. Gick jättebra första plankan, den klarades utan problem. Den andra blev det riktigt jobbigt och när det var dags för den tredje fick jag verkligen kämpa för att klara de sista sekunderna. Det var så nära att jag gav upp då jag var riktigt riktigt trött. Även plankan är en övning jag vill bli bra och stark i!

Avslutade med jägarvila. Första vilan var 1 minut, andra var 1 min och den sista blev 2,5 minut. Kändes bra och bitvis var det lite skakigt. 

Ett kort pass på 25 minuter som jag är nöjd med - ska försöka klämma in ett par korta pass hemma i källaren i veckan...

Inga kommentarer: