tisdag 20 november 2012

t.U.f.F. .T.i.s.d.A.g.

Somnade inte så tidigt som jag önskat igår kväll men vaknade första gången när klockan ringde imorse. Som alltid lite tufft att gå upp men idag var det inte någon tvekan, jag bara skulle upp.

Efter sjukdom kändes det lagom med lite lugnare intervaller - ja, det känns lite lugnare med 700 - ingar än tusingar. Värmde upp 1k och kroppen kändes ok. Planen var att springa 11 intervaller, de första intervallerna kändes riktigt bra och jag tog mig genom intervallerna utan större ansträngning. När känslan fanns där, den där känslan av att det kändes bra kunde jag inte låta bli att öka antalet intervaller till 13 för att få en fin distans på 15k i benen. 
 
Efter 9 intervaller lade jag in dubbel vila - gick en liten bit för att samla nya krafter och återhämta mig för att fixa de extra intervallerna jag vill fixa. Intervall 12 och intervall 13 var tuffa, benen kändes möra och jag fick slita. Jag var aldrig orolig över att inte klara intervallerna men jag fick tänka till lite extra för att springa med bra teknik och hålla kroppen upprätt! 
 
Känslan efter intervaller är något speciellt - nöjd och glad!

Inga kommentarer: