onsdag 26 december 2012

d.U.b.B.e.L.t. U.p.P.

Julledig - extra mycket tid att göra det jag gillar bäst, träna, umgås med nära och kära men även att göra ingenting.

Idag blev det en vända till gymmet med sambon. Skulle ge armarna en omgång då det var ett tag sedan sist... Eftersom jag har fyllt på depåerna några dagar så öste jag på med vikterna för att utmana mig själv. Pumpade på och armarna fick slita ordentligt men jag kände mig stark och det var riktigt roligt. Jobbar på att ta ut mig ordentligt på gymmet, något jag har svårt för. Armarna blir lätt väldigt trötta men jag saknar förmågan på att ta ut dem till max, förhoppningsvis kommer det med tiden. 

Efter min gymvända bytte jag om för att köra ett löppass hemåt. Sprang lite lugnt till en början och kroppen blev varm. Väldigt moddigt ute så tempot fick ta lite stryk. När jag sprungit drygt 5k kom jag till en backe där jag stannade upp för att köra lite intervaller. Gav mig på backen 10 ggr och försökte ösa på lite uppför. Fötterna sladdar lite i den lösa snön men det kändes bra! 

Efter intervallerna blev det ett par lugna kilometer innan det var dags för lite fartlek. Den sista biten hemåt lekte jag med mina vänner lyktstolparna. Öste på och sprang fort varannan stolpe till att börja med. Roligt att springa snabbt - gör det för sällan. Efter ett tag ändrade jag och sprang fort mellan 2 och vilade 1 stolpe. Lugn nedjogg sista kilometern hem. 

Bra träningsdag med roliga pass - väldigt nöjd. Kul med variation och löpa som det är roligt och släppa alla måsten!

Inga kommentarer: