söndag 23 december 2012

e.F.f.E.k.t.I.v.t.

Försöker att inte låta julstressen ta tag i mig. För att undvika det krävs planering och att inte ställa så höga krav på mig själv. Dagens träning blev ett resultat av planering - att ta tillvara på den tiden jag hade till förfogande på ett så bra sätt som möjligt. 

Dagens träning förlades på Värket - jag började med att ha ett pass i Funktionell Träning - några tappra deltagare hade tagit sig ner tidigt på morgonen och passet gick riktigt bra. Efter passet var det snabbt ombyte för att hoppa på bandet och få till lite löpning. 

Långpass - eller ett pass så långt som tiden tillät. Hade för första gången med mig lurar till iPhonen och lyssnade på en ljudbok. Största problemet var att få ordning på lurarna och att inte låta sladden vara i vägen och störa mig. Betade av kilometer efter kilometer och det kändes riktigt bra... Lite tråkigt blir det ibland men försökte att koncentrera mig på boken jag hade i lurarna. Till min stora glädje var det en hel del folk där trots att det var dagen före julafton - gillar att de tar sig tid att träna! Planen var att få till minst 20k - gärna 30k. Kände mig dock lite stressad mot slutet och bestämde mig för att nöja mig med 25k. Benen kändes pigga och jag är riktigt nöjd över dagens träning. 

Snart blir det middag vid pappa och efter det uppesittarkväll med vänner!

Inga kommentarer: