söndag 30 december 2012

F.a.r.T.l.E.k.

Dagen började i bil. Skjutsade mor och H till Arlanda - några veckor i Thailand väntar dem, är aningens avis på dem som ska till värmen.

Väl hemma fanns tid för ett löppass så självklart tog jag chansen. Skyndade mig att fixa lite ny musik i iPoden, är väldigt trött på den jag haft i senaste tiden. Ny bra musik = ny motivation. 

Efter flera timmar i bil var det väldigt skönt att få komma ut i friska vädret. Inte kallt men ganska halt ute. På mig hade jag min julklappsjacka som blivit en favorit hos mig - bild kommer vid tillfälle. Lyckades att klä mig i lagom varma kläder. 

Tog det lugnt och lullade på de första sex kilometerna sen började jag leka lite med mina kompisar lyktstolparna. Sprang på lite mellan två och joggade en stolpe. En rolig lek som jag gillar! Kroppen kändes bra, men det gick inte snabbt i det hala och moddiga vädret. Sista fyra kilometerna körde jag en lite längre tempoökning och det kändes bra i kroppen. Känns riktigt roligt att komma igång med lite variation i löpningen. En vecka till med rolig och odisciplinerad träning sen blir det lite mer strukturerat men jag ska försöka hitta utrymme till roliga pass.

Inga kommentarer: