fredag 28 december 2012

L.å.N.g.p.A.n.n.A.

Idag - en helt oplanerad dag, sådana dagar som jag älskar och försöker lära mig att uppskatta allt mer. Denna dag passade jag på att börja med ett långpass. 

När jag sprang ut var det strålande solsken utanför - underbart löpväder. Testade en ny vända som jag inte sprungit tidigare och hade inte någon aning om hur lång den var. Första kilometerna var längs grusvägar - en magisk miljö att springa i denna dag. Träden var snötäckta och kontrasten med solljuset som trängde genom grenarna var fantastiskt vackert. Denna löptur ångrade jag att jag inte hade iPhonen eller kamera med mig för att försöka fånga det magiska jag upplevde. 

Grusvägen varade i dryga 16k innan jag fick byta den vackra omgivningen mot snötäckt asfalt och mer trafik. Försökte öka på lite på asfalten och det var tungt men gick riktigt bra. Kämpade och arbetade mentalt med de vägstolpar som fanns längs vägen. Tog av från den stora vägen efter dryg 22k och det kändes riktigt bra. Avslutade med att springa samma väg som jag sprang när jag sprang hemifrån sista 3k. 

Ett riktigt skönt pass på dryga 26k. Jobbigt och tufft men riktigt skönt. Resten av dagen har ägnats åt skridskoåkning med dottern och nu har vi en bulldeg på jäsning...


Inga kommentarer: