tisdag 1 januari 2013

S.i.S.t.a. P.a.s.S.e.n.

2012 avslutades med ett löppass och ett styrkepass. Varmgrader här i byn och väldigt slaskiga och hala vägar. Sprang samma vända igår som jag sprang dagen innan. 

Eftersom det var så väldigt halt ute valde jag denna gång att sätta på mig buggisarna - inte det minsta sugen på att halka. Mycket löpning senaste dagarna har gjort benen riktigt trötta och möra. Jobbigt att springa så bestämde mig för att enbart mysjogga hela vändan - njuta av att vara ute och över att få till årets sista löppass. Ett lugnt och härligt distanspass som kändes skönt när det var avklarat.

På eftermiddagen blev det en vända till gymmet med M. Passade på att mosa överkroppen så gott jag kunde. Kände mig trött men kroppen var stark och det gillas. Körde även lite benböj och marklyft - känner mig inte riktigt bekväm i de övningarna men med lite övning kommer det nog kännas bättre! 

Två fina pass på årets sista dag!

Inga kommentarer: