tisdag 1 januari 2013

T.u.f.F. t.I.s.D.a.g.

Första passet 2013 - tuff tisdag och intervaller. Gjorde idag ett medvetet val att köra dem i 4 - tempo - lite lugnare än jag brukar köra. Tanken var att försöka orka några fler och korta ner vilan mellan intervallerna!

Började mitt pass med uppvärmning - 2k i 5 - fart. Kändes som att jag sprang snabbt och var rädd för intervallerna. Ökade tempot på första intervallen och det kändes riktigt bra genom hela - blev aldrig riktigt trött. Vilan kortare än jag är van vid men andra intervallen gick riktigt bra. Intervallerna flöt på en efter en och körde 8 tusingar i 4 - fart utan att vara märkbart trött. Avslutade med en sista lite längre intervall på 2.2k - även den gick riktigt bra. Totalt drygt 10k i 4 - fart, med uppvärmning och nedjogg - 15k.

Ett riktigt bra intervallpass - nu är jag på G inför säsongen 2013! Funderar på rimliga målsättningar.

Inga kommentarer: