fredag 7 december 2012

F.r.e.D.a.g.S.F.y.s.

Gav mig själv lite extratid denna fredag genom att gå hem lite tidigare än normalt. Handlade lite med sambon innan vi åkte hem. Dottern spenderar dagen och natten hos sin farmor så idag är det väldigt lugnt och tyst hemma.

Tiden och möjligheten fanns att springa in denna ledighet. Finns inte en bättre start på helgen än att byta om till löparkläder och få bege mig ut i friska luften. Idag visade termometer på 8 grader kallt när jag bytte om. Varma kläderna åkte på, samt buffen och mössan. Lite kallt de första kilometerna, precis som det ska vara. 

Kom in i ett skönt lugn och njöt av att ta mig fram så smidigt som möjligt på de snöiga gatorna. Vägarna och trottoarerna var så gott som folktomma och det fanns inga andra att ta hänsyn till. Kroppen blev varm och jag var perfekt klädd för temperaturen ute. 

Sprang ner till Bångbro och vände sedan upp mot byn - en vända över Gruvbacken bort mot Riggards hanns med innan jag vände av hemåt. 12 sköna kilometer ute i perfekt löpväder. Helt underbart att springa ute idag. Om jag haft mer tid och inte aviserat kort tur innan jag begav mig ut så hade det blivit betydligt längre - idag var det ren njutning att springa...

Galen träningsvärk i min rygg efter onsdagens innebandy - underbart! Imorgon blir det en vända till Öret med M.

Inga kommentarer: