söndag 9 december 2012

l.å.N.g.p.A.n.N.a.

Gårdagen vilade jag - var med sambon till Öret och handlade julklappar. Laddade med extra bra lunch och en stor fet pizza till middag.

Klockan ringde i hyfsad tid idag för att hinna få i mig frukost innan det var dags för långpass. Målet med dagen var 30k. Alltså dags igen för ett lite längre långpass. Termometern visad på drygt - 14 grader ute - friskt! Klädde på mig ordentligt med kläder, buff och mössa på så jag var nästintill oigenkännlig. Hade även mina speedcross på - de skorna är riktigt varma och  jag har upptäckt att de är riktigt behagliga att ha på fötterna i snön!

Min runda som jag springer är drygt 20k - roar mig alltså efter vägen med att ta diverse omvägar för att komma upp i rätt distans...

Idag blev det lite fram och tillbaka på Klotbanan för att skrapa ihop de kilometer jag saknade. Tempot idag var inte snabbt men det gick ok att springa... Klotbanan var upptrampad samt att det fanns bilspår att springa i. Blev lite kall emellanåt eftersom jag blev riktigt svettig. Förutom avsaknaden av tempo så var det ett riktigt behagligt pass. Skönt att vara ute - gillar att springa ute i kylan, dvs om det inte är för kallt ute.

Inga kommentarer: