söndag 16 december 2012

k.O.r.t. L.å.N.g.p.a.S.s.

Klockan ringde alldeles för tidigt för att vara en söndag - men ibland är det ett måste för att dagen ska flyta på så bra som möjligt. Snöigt och blåsigt ute så idag valde jag att köra mitt korta långpass i källaren på bandet. 

Valde idag att testa mina nya favorit skor, de på bilden ovan, på ett långass. Mina adios har tidigare bara testats på intervallpass! Som jag älskar de skorna och min kärlek till dem växte ännu mer dag. Nästa inköp av löprelaterad utrustning kommer innefatta minst ett till par av dessa favoriter. 

Som alltid - lite tråkigt med långpass på bandet - valde att under den första delen av passet lägga en handduk över displayen för att försöka lura hjärnan att fokusera på datorn och det jag titta på där. Min plan var att springa drygt 20k - enligt tidigare upplägg kortare långpass varannan helg. Eftersom jag sprang passet utan frukost i min mage - valde jag att springa väldigt lugnt. Sprang passet i 5.30 tempo och det kändes helt genomförbart denna morgon - tempot var lagom!

Fint morgonpass på 22 lugna kilometer - riktigt bra pass att ha avklarat redan på morgonen.

Inga kommentarer: