tisdag 18 december 2012

t.u.F.f. T.i.s.D.a.G.

http://192.168.0.106:15555/1/fr_577_size640.jpg 


Tisdagar - en dag som jag både älskar och hatar. Tuffa intervaller är jobbigt och det tar emot MEN känslan efteråt älskar jag. Känslan av att uthärda smärtan, att stå ut och efteråt kunna njuta av det.

Idag var det återigen tusingar på schemat. Intervaller som är jobbiga och tuffa, kanske ännu tuffare när de springs tidigt på morgonen - jag slog igång bandet klockan 04,30, det är tidigt men det går. 

Började med att värma upp 1k - lite kort uppvärmning det vet jag men tid är en bristvara så tidigt på morgonen så jag är glad att det fungerar i af. Min plan var att upprepa förra veckans pass och köra 8 st tusingar. Idag var det jobbigt från den första intervallen. Benen blev tunga redan efter 500m och jag fick koppla på pannbenet på samtliga intervaller!

Efter 4 intervaller unnade jag mig lite gåvila för att få ner pulsen och flåset så mycket jag kunde och samtidigt boosta självförtroendet. Jag klarade av resterande 4 intervaller men denna dag kändes knappt. Det var jobbigt, galet jobbigt. Vaderna var trötta och benen kändes tunga - ett tufft pass. Känslan efteråt är oslagbar - att jag kämpade mig genom samtliga intervaller gör mig galet nöjd!

Jag försökte fästa blicken på Biggest Loser så mycket jag kunde - jag är nu framme vid finalavsnittet! Tur att ny serie snart drar igång.

Inga kommentarer: