onsdag 19 december 2012

m.O.r.g.O.n.J.o.g.g.

Onsdag - inte som vanliga onsdagar eftersom det är juluppehåll på Bollskoj. Innebandy tränar vi även idag och jag hade även ambitionen att få med ett pass löpning denna dag.

Ställde klockan på tidigt - min enda chans att hinna med ett pass och samtidigt ha gott samvete... Vaknade innan klockan ringde och förhandlade som vanligt med mig själv ett tag innan jag gick upp, men upp kom jag denna morgon. 

Ner i källaren och upp på bandet - planen var att springa drygt 10k. Kände mig lite seg och fick jobba på motivationen då det kändes lite tråkigt att springa på bandet - tur att det snart är julledigt så många pass kan springas ute. Kilometerna tickade på en efter en i sakta mak - mina 10k klarades av utan större problem. Tempot var lugnt men behagligt. Kroppen vaknade till liv och allteftersom jag närmade mig "mål" var jag väldigt nöjd över mitt beslut att köra morgonlöpning! Få pass är så underbara som de jag springer på morgonen, troligen eftersom jag kan njuta av dem hela dagen sen!

Inga kommentarer: